Nieuw onderwerp  |  Naar begin  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken  |     Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 
 430eribelle invoeren etc
Auteur: jan 
Datum:   11-05-2014 14:14

Vraagje.Wij bezitten nu de 350HK.
Hij bevalt zo goed,dat we overwegen over te stappen naar de 430 serie.
Nu worden deze niet met tientallen aangeboden.
In het buitenland zie ik nog we eens een 430er staat,>Wat zijn de kosten als ik zo een eribelle invoer?

Misschien zijn er wel eribelle bezitters die interesse hebben in de 350HK,en een 430er bezitten. Zoja dan hou ik me warm aanbevollen.
Ik hoor het gaarne.

Reageer op dit bericht
 
 Re: 430eribelle invoeren etc
Auteur: Administrator 
Datum:   11-05-2014 14:50

Hallo Jan, de exacte kosten weet ik niet, maar er staat wel flink wat informatie over de invoerprocedure van een caravan op onze Documentatie-pagina (ga naar Overige en kijk dan onder de letter I van import).
Als je zo ver bent dat je de 350 wil verkopen, stuur dan de specificatie, enkele foto's en de vraagprijs naar info@eribelle.nl en ik plaats hem graag voor je op de Aanbodpagina!

Reageer op dit bericht
 
 Re: 430eribelle invoeren etc
Auteur: Coert Rijsdijk 
Datum:   11-05-2014 18:22

Jan en Lillian,

Procedure en kosten.
Het invoeren van een caravan uit een EU-land kost aan formaliteiten in Nederland niet meer dan € 120 . Voor de keuring bij en tenaamstelling via de RDW betaal je € 103,75 en een kentekenplaat kost ca. € 15.
Er zijn geen invoerrechten, BPM of verwijderingsbijdragen e.d. verschuldigd.
De RDW verlangt bij de keuring wel de kentekenbewijzen uit het land van herkomst, mits dat een EU-land is. Voor Duitsland zijn dat de Zulassungsbescheinigung Teil I (voorheen Fahrzeugschein) en de Zulassungsbescheinigung Teil II (voorheen Fahrzeugbrief). Deze documenten worden na de goedkeuring ingenomen.
Het Teil I (Fahrzeugschein) is het bewijs dat de caravan al eerder in een EU-land toegelaten was en daarmee wordt de procedure bij de RDW wat eenvoudiger. Bij de aankoop van een nieuwe caravan, die dus nog geen kenteken had, is dit Teil I niet automatisch beschikbaar en moet de leverancier daar speciaal op gewezen worden en actie voor nemen. Misschien dat hij daarvoor extra kosten in rekening brengt, maar die mogen nooit meer dan een € 100 zijn.
Als een dergelijk bewijs van eerdere toelating in een EU-land ontbreekt, dan dient men bij de RDW de aankoopnota te overleggen en een keuringskaart van de typegoedkeuring. Dit laatste is in Nederland alleen via de officiële importeur of dealer te verkrijgen. Die zal echter niet enthousiast op particuliere import reageren en er mogelijkerwijs een aanzienlijk bedrag voor vragen.
Voor de invoerkeuring dient een keuringsafspraak gemaakt te worden met het meest nabije RDW-keuringsstation. Voor de dag van de keuring ontvangt men een tijdelijk kentekenbewijs en een kenteken, waarvoor men zelf een nummerplaat moet maken (wit met zwarte letters in de grootte van de officiële nummerplaten).
Als de papieren maar in orde zijn, stelt de keuring zelf bij een (bijna) nieuwe caravan eigenlijk niet zoveel voor en betreft het voornamelijk opmeten, een globale inspectie van vooral het onderstel en enkele administratieve handelingen. Zie ook de RDW-website: www.rdw.nl.
Ter bestrijding van gehoorde misverstanden: er hoeft geen weging van de caravan plaats te vinden en ook het trekkende voertuig maakt geen deel uit van de keuring.
Enkele dagen na de goedkeuring ontvangt men per post de definitieve kentekenbewijzen en kan de juiste kentekenplaat besteld worden bij een daartoe bevoegde automaterialenhandel.
Denk er nog wel even aan, dat het kenteken (en het formuliernummer) gemeld wordt aan de verzekeringsmaatschappij, zodat de Groene Kaart aangemaakt kan worden.

Gr. Coert

Reageer op dit bericht
 
 Re: 430eribelle invoeren etc
Auteur: Jan 
Datum:   14-05-2014 00:15

Bedankt Coert.

Reageer op dit bericht
 Gegroepeerde weergave   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 


 
 Reageer op dit bericht
 Uw Naam:
 Uw Email:
 Onderwerp:
 Bevestigingscode: