Nieuw onderwerp  |  Naar begin  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken  |     Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 
 UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   23-06-2005 14:09

Ook in Engeland heeft men inmiddels de weg naar www.eribelle.nl gevonden! Ja, ook in Engeland rijden Eribelles!

Wij ontvingen een bericht van een heer met een Eribelle 430TD bij wie, tijdens het rijden op een hobbelige weg, het wiel van de Eribelle het chassis heeft geraakt en beschadigd. Hij zegt van iemand te hebben gehoord dat hier sprake is van een productiefout, daterende uit de periode waarin de eerste Jaren-90 Eribelles van de band rolden.

Mij is hier echter niets van bekend en ik kan mij dan ook niets anders voorstellen als dat hij met versleten vering (schokbrekers) te snel over een hobbelige weg heeft gereden.
Voor alle zekerheid leg ik de vraag toch even voor: zijn er Eribelle-bezitters die dit ook is overkomen en zo ja, welke actie heeft u en/of uw Eriba-dealer toen ondernomen? Was het gratis gerepareerd?

=========

We were contacted by an English Eribelle-owner (Eribelle 430TD).
On a bumpy road, his Eribelle wheel touched the Eribelle chassis and got damaged.
He was told that, in the 90-s, just after the Eribelle production had started, this was a common problem due to a production error.
This, however, is new to me! I never heard of an Eribelle production error.
The only thing I can think of, is worn out shock absorbers.
Are there any Eribelle-owners who experienced the same problem?
What action was taken by you and/or by you Eriba-dealer?
Was the problem fixed at no charge?

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   25-06-2005 12:34

Ik ontving nieuw bericht uit Engeland en wel dat het probleem veroorzaakt zou worden doordat de wielen van zijn Eribelle (hij heeft een 1998 430TD) niet exact in het midden van de wielkast staan doch iets naar voren.
De oplossing voor het probleem zou bestaan uit het weghalen van een deel van de caravanvloer vlak voor het wiel om zo het wiel meer ruimte te geven.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?

PS: wij hebben ook een Eribelle 430TD uit 1998; ook onze wielen (ben zojuist gaan kijken) staan iets naar voren; wij hebben hier echter, tot op de dag van vandaag, nooit problemen van ondervonden.

===========

I was informed, by the owner, that the problem lies in the fact that the wheel of his Eribelle (1998 430TD) is situated too far forward in the wheel arch - not centred.
The solution is to cut out part of the floor in front of the wheel to increase the space available to the wheel.
Does this sound familiar to anyone?

PS: On our Eribelle 1998 430TD the wheels are placed a bit forward in the wheel arch as well but this, up to now, has never caused any problems to us.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   28-06-2005 19:58

Hallo allemaal!

Even voor alle duidelijkheid: u kunt reageren in het Nederlands.
Ik zorg wel voor de vertaling!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: RUUD BRONNEBERG 
Datum:   28-06-2005 21:21

Hallo Eribelle fans,
Nou ik zou maar niet direct gaan zagen in de wielkasten dat lijkt mij erg onzinnig.
Men moet even nagaan of de juiste origenele velgmaat gemonteerd zit en mede ook de juiste bandmaat aanbevolen door de fabrikant.
Er zijn mensen die houden van lichtmetalen velgen en brede banden.
Dat is al een voorwaarde om problemen te krijgen.
Daarnaast kan het zijn dat de schokdempers versleten zijn en nagaan of er ooit rubberen stootblokken gemonteerd zijn . Die zorgen er juist voor dat de caravan niet te diep doorzakt.
En de vering van de caravan nazien.
Maar niet zagen en slopen. Je caravan is dan niets meer waard.
RUUDBRON

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   29-06-2005 19:48

Ik heb dus ook een 430td en bij mij doetzich hetzelfde probleem voor de wielen staan niet in het midden van de wielkast .Na controle blijkt dat de armen waaraan de wielen gemonteerd zijn inderdaad de bodem van de caravan en bevestiging wielkast geraakt hebben Nu heb ik 165/80 banden gemonteerd maar dit veergerd het probleem alleen maar .Na de zomer vakantie wilde ik eens met mijn dealer gaan praten om dit probleem op te lossen.Mischien kunnen we contact opnemen met de fabriekkant van de as .Ik dacht dat dit ALKO was zoniet dan weet iemand anders het mischien.
Dit probleem was reeds eerder aanleiding voor mijn vraag om de as te verhogen

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   29-06-2005 21:21

Hello!

Here are the reactions we received so far:

Ruud Bronneberg:
- Are the wheels, rims and tires used on the Eribelle indeed meant for use on this caravan?
- Are the shock absorbers worn out?
- Are there rubber blocks under the caravan? (their purposse is to keep the caravan on an acceptable height)
- Have the caravan's spring action checked
- Don't saw through the caravan floor yourself; you'll definately ruin it!

Ron Torenbos:
- Owner of a 430TD; Eribelle wheels are not centered in the wheel arch. Has experienced the exact same problem (wheels touched the bottom of the caravan).
Tried using 165/80 tires to solve the problem but these only worsened the situation.
Is planning to talk to his dealer about this problem after the summer holidays and, if necessary, get in touch with the manufacturer of the axle/chassis sytem (Alko). Maybe we can do the latter thing jointly?!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Brendan O'FLAHERTY 
Datum:   30-06-2005 22:18

Hi there

I have had my caravan checked by a certified engineer.
I have sent the axle to Alko Germany who renewed the rubbers and told me that the axle was as good as new. It cost me more than 600 Euros!!!

When I spoke to the technician at the Eriba factory he told me that he recognised the problem of the wheel touching the body and said that their solution was to cut the floor. I have booked to take the caravan to the Eriba factory in September so that they can do the work needed.

They said that it will be OK to drive as long as I stay on motorways and don't take small roads. The technician also said the the problem had been the subject of a recall!

If you want to have it repaired then you'll need to contact Eriba, but you can tell them that you have heard that it is a known problem and should be repaired by them.

They tried to talk to me about the 'cost'!! If it's a recall I don't see why anyone should have to pay anything!!!!

Brendan


Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   01-07-2005 15:32

Vertaling:

Mijn Eribelle is nagekeken door een erkend monteur.
Ik heb de as naar Alko Duitsland gestuurd. Daar hebben ze de rubbers vernieuwd en werd mij verteld dat de as nu weer zo goed als nieuw was.
Deze grap heeft mij meer als 600 euro gekost!

Toen ik met de monteur van de Eriba-fabriek (Frankrijk) sprak vertelde deze mij dat hij het probleem kende en dat de oplossing hiervoor was geweest om een gat in de vloer te zagen.
Ik heb thans een afspraak lopen bij de Eriba-fabriek om deze klus te klaren. In september gaat het gebeuren.

Mij werd verteld dat ik de caravan kan blijven rijden zolang ik maar op autowegen blijf en geen secundaire wegen neem.
De monteur zei ook dat het probleem reden is geweest voor een re-call.

Als je het euvel verholpen wenst dan dien je contact op te nemen met Eriba maar vergeet dan niet te vermelden dat je er van op de hoogte bent dat het probleem bij hen bekend is en dat het door hen gerepareerd moet worden.
Men probeerde bij mij te praten over 'kosten', maar als er sprake is van een re-call dan zie ik niet in waarom er voor de reparatie ook maar 1 cent betaald zou moeten worden!

Brendan

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   02-07-2005 14:26

Ik ben bij de eriba dealer geweest en ze het probleem voorgelegd .Vervolgens heb ik de afspraak gemaakt om met de caravan langs te komen zodat ze het probleem kunnen zien en een oplossing kunnen zoeken .
Ik zal hierover na het onderzoek bericht geven.



Translation:

I talked to my Eriba-dealer about the problem. I have made an appointment to go see him with the caravan to show him the problem and look for a solution.
I will keep you posted!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Brendan 
Datum:   27-07-2005 21:04

Hi there

I just wondered if you had been in contact with the Eriba dealer about the 430 suspension?

Thanks

Brendan

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron torenbos 
Datum:   07-08-2005 12:27

Ik heb 9 september een afspraak met mijn dealer om te kijken wat de mogelijkheden om het probleem op te lossen zijn. Ik heb overigens zojuist een rondrit door Nederland gemaakt van ongeveer 1100km , met de Eribelle en heb geen enkel probleem ondervonden. Het was regelmatig zeer slecht weer, harde stormachtige wind en regen, heel veel regen,maar de Eribelle volgde probleemloos.

Translation:
The appointment with my dealer is on the 9th of september. We will then look at all possibilities available to solve the problem.
In the last few weeks I have toured the Netherlands (1100 kms), during which I have had no problems at all with my Eribelle. Weather at times was extremely bad with stormy winds and lots, lots of rain but my Eribelle held out perfectly!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   09-09-2005 16:31

Ik ben vandaag met mijn Eribelle naar de dealer gegaan . Hier heb ik het probleem uitgelegd en laten zien en zij komen tot de conclusie dat de caravan rechts tenopzichte van links een paar centimeter lager staat. Ook constateerde zij dat de armen waaraan de wielen bevestigd zitten niet meer in de oorspronkelijke stand staan waardoor deze de caravanbodem raken.Als advies geven zij om de asrubbers te vervangen en zij garandeerde dat het probleem dan opgelost zal zijn Ik heb opdracht gegeven de reparatie uit te voeren ondervoorwaarde dat het probleem ook echt opgelost is .Zij garandeerde mij dat dit zo is en zullen de banden dan opnieuw uitlijnen.Dus wacht ik de reparatie maar af en zal dan weer verslag uitbrengen van het resultaat.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   29-09-2005 21:59

Eindelijk is het dan zover mijn eribelle is gerepareerd .Men heeft de rubbers in de as vervangen .Wat als resultaat geeft dat de eribelle ongeveer 4cm hoger is komen te staan zodat de draag armen van de wielen
meer ruimte hebben en de schokbrekersteunen ook verder van de grond zijn gekomen tevens is de ruimte in de wielkasten iets beter verdeeld nog niet in het midden maar de wielen lopen niet meer tegen de wielkasten aan .Dit heeft wel een fiks bedrag gekost waarover ik de importeur bericht gestuurd heb maar tot op heden nog geen bericht ontvangen heb

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   03-10-2005 20:56

Translation:

My Eribelle has been repaired! The rubbers inside the axle have been replaced, which has lead to the following results:
- The Eribelle was lifted for about 4 cms, meaning that the beams, onto which the wheels are mounted, have more room.
- The shock absorber supports have moved upwards.
- The room in the wheel arch is now more evenly divided. Even though the wheels are not completely centered in the wheel arch, they can not touch the chassis any more.
I have had to pay a lot of money to have this reparation done. I have contacted the Eriba importer about the bill but haven't heard from him yet.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   25-10-2005 21:24

Vandaag ontving ik een telefoontje van mijn eriba dealer dat er door iemand van alko contact met mijn gezocht zal worden omtrent de vervanging van de rechter chassisbalk waar zonder dat ik het wist blijkbaar een afwijking geconstateerd is waardoor de as niet in het midden staat.Dit waarschijnlijk naar aanleiding van mijn berichtje aan de importeur. Waneer ik hierover weer bericht heb zal ik het laten weten .
met vriendelijke groeten Ron Torenbos



Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: r.torenbos 
Datum:   02-11-2005 21:47

Inmiddels heeft Jaap krabbebos van Alko Nederland mij een email gezonden inclusief foto van mij caravanchassis,waarop duidelijk te zien is dat de as aan de rechterzijde los staat van het chassis in plaats van er tegen aan zoals aan de linkerzijde. Dit blijkt een constructiefout te zijn van de rechter chassisbalk. Men heeft inmiddels contact opgeneomen met de eribafabriek waar een nieuwe schassisbalk geproduceert wordt. Over ongeveer 5/6 weken moet ik met de caravan naar Alko in Hengelo alwaar er kosteloos de nieuwebalk gemonteerd wordt. De firma Alko heeft deze actie ondernomen nadat bij het vervangen van de asrubbers dit gebrek geconstateerdis. Men onderzoekt nu ook of het een producteifout is bij meerdere caravans of slechts een incident . Ik vind dit bijvoorbaat al een geweldig goede service van ALko in Hengelo

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   02-11-2005 22:57

Hallo Ron,

Geweldig nieuws! Ik zie ons straks nog allemaal in Eribelle-kolonne naar Hengelo rijden om de chassisbalk te laten vervangen!
Houd ons op de hoogte!!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ruud Bronneberg 
Datum:   03-11-2005 23:27

Wanneer gaat het Eribelletreintje naar Hengelo ??
Op het parkeer terrein van Alko Nederland hebben we dan een ERIBELLECHASSIS treffen.
Ik neem mijn bamboestokken mee hoor !! De muziek instrumenten liggen nog in de caravan.
Ruud

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Elsebeth Ploug 
Datum:   18-11-2005 09:57

Hello Holland.

I am new in "the caravan buissnes". My husbond and I fell completly in love with an Eribelle 430 TD from ´97 in oktober this year.
There are not many of these caravans in Denmark, but I understand that a lot of people from Nederland and Germany are driving this magnificant caravan.
I have been reading, what you wrote about Eribelle wheels not centered in the wheel arch.
I am not good at Dutch, so I didn´t get the last part of it.
Did you, Ron Torenbos, have the repair for free? Or did you have to pay for it? What did you do? What was your proces?

Is this a problem for the caravans from 1997 also?
I guess I have to contact someone from Hymer about this in Denmark too...
Sorry my english. Wish I could read the dutch, becaus I think you have a good homesite here.
Yours sincerely Elsebeth Ploug from Denmark.



Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   19-11-2005 15:34

Dear Ms Ploug.

As far as I understand Mr. Torenbos' Eribelle is having a new chassisbeam installed in about 6 weeks at no charge. At this moment Alko/Eriba are still trying to find out whether his case is just an incident or whether it is a production error.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Ron Torenbos 
Datum:   06-01-2006 19:39

ZO allereerst nog de beste wensen voor 2006 .Het jaar is goed begonnen want ik ben zojuist terug gekomen uit Hengelo ,alwaar ze bij AL-KO Kober ,de rechter chassibalk compleet vernieuwd hebben als mede een lekke schokbreker vervangen hebben dit alles voor let op 0 euro ( klasse AL-KO Kober )de caravan rijdt weer voortreffelijk . Het enig dat ik nog moet doen is bij de rdw/douane het chassinummer er in latten zetten daar dit met de vervanging van de balk ook weg is .Het verzoek van dhr.Jaap Krabbebos aan mij was om alle eribel 430 eigenaren te vragen eens goed naar hun chassibalken te kijken of te laten kijken , om te zien of het de goede zijn .Zit er eenopening van ongeveer een halve cm.tussen de zwarte bevestigingsplaat van de as en de chassibalk dan zit er een verkeerde onder. In iedergeval moet zowel links als rechts de zwarteplaat tegen de chassibailk zitten er mag geen ruimte tussen zitten .Ik heb wel foto`s om het te verduidelijke maar ik weet niet hoe ik ze geplaatst krijg. In iedergeval vindt ik dit een geweldige service van AL-KO Kober te Hengelo. Met vriendelijke groeten Ron Torenbos

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   08-01-2006 12:56

Ron Torenbos had the right (in driving direction) chassisbeam of his Eribelle 430 replaced at no charge. The replacement was done by AL-KO Kober in Hengelo (NL). The only thing left for him to do is to have the chassis number engraved in order to get the Eribelle back in compliance with government regulations.

All Eribelle 430 owners are urgently asked to check the chassisbeams.
You are the owner of an Eribelle with (a) WRONG chassisbeam(s) when you see a gap of approx. half a centimeter between the axle's black attachment plate and the chassisbeam.
There should be NO distance between the chassisbeam and the black plate at both sides of the Eribelle. Only then you are the owner of an Eribelle with (a) correct chassisbeam(s).
Please have a look at the pictures in the Photo album (Foto album) on www.eribelle.nl

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   09-01-2006 21:26

Samenvatting:
Hoewel wij aanvankelijk dachten met een schokbrekerprobleem te maken te hebben (vandaar de forumtitel ‘schokbrekers’), bleek het uiteindelijk om een constructiefout in de chassisbalken te handelen.

Korte omschrijving van het probleem:
- de wielen staan niet in het midden van de wielkast.
- bij oneven wegdek kan het gebeuren dat de wielen de wielkast en de bodem van de caravan raken.

Hoe kun je zien of jouw Eribelle 430 ook deze constructiefout heeft?
- duik zelf onder uw Eribelle of vraag uw dealer dit voor u te doen
- ziet u een opening van ongeveer een halve cm. tussen de zwarte bevestigingsplaat van de as en de chassisbalk dan zit er een verkeerde onder. In ieder geval moet zowel links als rechts de zwarte plaat tegen de chassisbalk zitten; er mag géén ruimte tussen zitten.
Op de foto’s in het foto-album van www.eribelle.nl kunt u op de foto’s van Ron Torenbos een voorbeeld zien van zowel een goede als een slechte chassisbalk.

Wat te doen als dit inderdaad het geval is?
Neem contact op met AL-KO Kober in Hengelo, tel. 074-2559955
Let op: dit probleem betreft enkel Eribelle 430 modellen.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   09-01-2006 21:30

The problem in a nutshell:

Our shockabsorber-problem (for that reason the phorum title ‘shock absorber’) has turned out to be a chassisbeam-problem (construction error).
Problem description:
- the wheels are not in the center of the wheel arch
- on bumpy roads the wheels touch the wheel arch and/or the caravan’s bottom plate.
How can you see whether your Eribelle 430 does have this construction error?
- Take a look underneath your Eribelle or ask your dealer to do this for you.
- You are the owner of an Eribelle with (a) WRONG chassisbeam(s) when you see a gap of approx. half a centimeter between the axle's black attachment plate and the chassisbeam. There should be NO distance between the chassisbeam and the black plate at both sides of the Eribelle. Only then you are the owner of an Eribelle with (a) correct chassisbeam(s).
Please have a look at the pictures in the Photo album (Foto album) on www.eribelle.nl, showing a correct and a wrong chassisbeam.

What to do?
Contact AL-KO Kober (UK 0044 1926 818500)
Attention: ONLY Eribelle 430 models!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   09-01-2006 21:35

ZUSAMMENFASSUNG:

Wir können Sie informieren daß die Lösung für das sogenannte Stoßdämpferproblem endlich gefunden ist: es handelt sich um einen Konstruktionsfehler im Fahrgestell.

Problem Umschreibung:
- Das Rad befindet sich nicht in der Mitte des Radgehäuses
- Bei unebenem Gelände kann es passieren daß die Räder das Radgehäuse oder den Boden der Eribelle berühren.

Wie können Sie sehen ob Ihre Eribelle 430 diesen Konstruktionsfehler hat?
Bitte gucken Sie unter Ihrer Eribelle ob Sie dort einen Spiel von za. eine halbe Zentimeter sehen zwischen der schwarze Befestigungsplatte der Achse und den Chassisbalken. Falls NEIN, haben Sie Glück, falls JA, haben Sie ein Problem.
Bitte schauen Sie sich auch die Bilder im Photo Album an (www.eribelle.nl), darauf werden ein guter Chassisbalken und ein Problem-Chassisbalken gezeigt.

Was zu tun?
Bitte treten Sie in Kontakt mit Al-Ko Kober Fahrzeugtechnik (Tel. 0049 8221/ 97-1)
Bitte achten: es handelt sich NUR um Eribelle 430 Modelle!
Ich habe mein Bestes getan das Problem so gut wie möglich in der Deutsche Sprache zu beschreiben. Fragen: info@eribelle.nl

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Brendan O'Flaherty 
Datum:   30-10-2006 20:27

Hi again

I have just left my Eribelle at the factory in Cernay, France. The person I spoke to in the workshops recognised that there was a problem with the wheels not being centred in the wheel arch.

He had not however, heard anything about the problem of a 'wrong Alko axle' being fitted to some Eribelles. Is there anybody that could help with this. It would be nice if I could get some more details of the problem and some technical details so that I can pass them on tho Eriba.

If there is anyone who really understands this problem and who could help explain it in French or German to eriba I would be very grateful.

Thanks

Brendan

Véronique Huurdeman schreef:

> ZUSAMMENFASSUNG:
>
> Wir können Sie informieren daß die Lösung für das sogenannte
> Stoßdämpferproblem endlich gefunden ist: es handelt sich um
> einen Konstruktionsfehler im Fahrgestell.
>
> Problem Umschreibung:
> - Das Rad befindet sich nicht in der Mitte des Radgehäuses
> - Bei unebenem Gelände kann es passieren daß die Räder das
> Radgehäuse oder den Boden der Eribelle berühren.
>
> Wie können Sie sehen ob Ihre Eribelle 430 diesen
> Konstruktionsfehler hat?
> Bitte gucken Sie unter Ihrer Eribelle ob Sie dort einen Spiel
> von za. eine halbe Zentimeter sehen zwischen der schwarze
> Befestigungsplatte der Achse und den Chassisbalken. Falls NEIN,
> haben Sie Glück, falls JA, haben Sie ein Problem.
> Bitte schauen Sie sich auch die Bilder im Photo Album an
> (www.eribelle.nl), darauf werden ein guter Chassisbalken und
> ein Problem-Chassisbalken gezeigt.
>
> Was zu tun?
> Bitte treten Sie in Kontakt mit Al-Ko Kober Fahrzeugtechnik
> (Tel. 0049 8221/ 97-1)
> Bitte achten: es handelt sich NUR um Eribelle 430 Modelle!
> Ich habe mein Bestes getan das Problem so gut wie möglich in
> der Deutsche Sprache zu beschreiben. Fragen: info@eribelle.nl

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   01-11-2006 15:54

Dear Brendan,

The text right under your text in your message dated 30.10.2006, written by me, is an explanation of the problem (and the solution) in German.
Attention: it is not a matter of a WRONG chassis being installed under the Eribelle, the problem is a CONSTRUCTION ERROR in the chassis.

You can either send the above text to the Eriba factory, or, better still, ask them to read this phorum and to take a look at the photographs in the photo album.

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Brendan O'Flaherty 
Datum:   08-11-2006 22:33

Hello there

Thanks for getting back to me and for the explanation. I'll try to get in touch with the factory tomorrow.

Brendan

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: bob shepherd 
Datum:   04-09-2007 14:53

I am about to purchase a second hand Eribelle.
Please advise what to look for with this whell centreing problem

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Véronique Huurdeman 
Datum:   07-09-2007 16:33

Both the description of - and the solution to - the problem are described in the above forumline. Therefore, all I can advise you to do is to read this forumline carefully and study the photographs in the photo-album!

Reageer op dit bericht
 
 Re: UK-Eribelle shock absorbers / schokbrekers
Auteur: Hans Diehle 
Datum:   15-06-2014 19:57

Veronique of Jan Willem,

Dit forumonderwerp slaat op het probleem wat onze nieuwe Eribellisten uit Duitsland hebben. Ben hun namen kwijt, maar het stel uit Roermond bedoel ik!
Zou jij hun kunnen verwittigen??

Alvast dank,
Hans

Reageer op dit bericht
 Gegroepeerde weergave   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 


 
 Reageer op dit bericht
 Uw Naam:
 Uw Email:
 Onderwerp:
 Bevestigingscode: